Tilaus- ja sopimusehdot
Viimeisin päivitys 12.10.2024 fiksattu muutamia sivustolla olevia asioita, muun muassa poistettu palautteen annon yhteydestä kiitoslahjana annettu alennuskoodi, sen tähden että palautteet olisivat vapaaehtoisia eikä maksettuja. Lisätty tieto mahdollisesti tulevasta toisen kaupan domainista. Myös tuotteiden räätälöinnistä on tarkennuksia.
Avaimien ja pienten varaosien toimitukset pikkupaketissa postin tai matkahuollon kautta. Silloin lähetyksiä voi seurata. Vähän isompiin lähetyksiin postin noutopiste ja matkahuollon lähellä paketti ja suuriin DBShenkerin noutopistelähetys Sekä suojatut avaintilaukset kirjattuna postikirjeenä. (Toimituksista lisää tietoa täältä)
(Päivitetty 23.8.2023 sopimuksen kohdassa TILAAMINEN, osan loppuun on sinisellä värillä lisätty tieto palautepyynnön lähetyksestä.)
(29.10.2022 ja osin 1.11.2023 päivitetyt tiedot ovat lilalla värillä sopimuksessa!! )
MATTI HANKKILA TMI (LUKKOMATTI) 1473961-5 (jäljempänä kauppa tai verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille sekä yrityksille* Suomeen. Hinnat ja ilmainen toimitus ovat voimassa vain verkkokaupan kautta tehdyissä tilauksissa. LASKUTUS MAHDOLLISUUTTA EI OLE VERKKOKAUPASSA!! JOS LASKUTUS ON OSTAMISEN EHTO, SE VOIDAAN HOITAA ENAKKOLASKULLA JA TAVARA LÄHTEEN KUN SUORITUS ON TULLUT TILILLE. ENNAKKOLASKUN PIENIN OSTOSUMMA ON 50€ *JA YRITYKSEN TOIMIESSA OSTAJANA LISÄTÄÄN TOIMITUSKULUT JA LASKUTUSLISÄ.
*Yritykset huomioikaa että pienellä verkkokaupalla ei ole resursseja pitää tuotteita suuria eriä varastossa. JMA-avainaihioita ei myydä jyrsimättöminä aihioina. Niin sanottu avainten tukkumyynti (JMA-aihiot) ei ole mahdollista yrityksille. Valmiiksi koodilla jyrsittynä myydään myös yrityksille.
Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Verkkokaupan yhteystiedot ja asiakaspalvelu.
Sähköposti: matti(at)lukkomatti.fi tai varalla: lukkomatti(at)gmail.com
Puhelin: 044 090 6400
Postiosoite: Konttilantie 805, 93190 YLI-SIURUA (PUDASJÄRVI)
Yrityksellä ei ole kiinteää myymälää.
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. (Jos tilauksesta ei tule vahvistusta, tarkista roskapostikansiosi, jos ei ole sielläkään, ota yhteyttä.) Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Tilaus sitoo asiakasta kun Lukkomatti on vahvistanut tilauksen. Asiakas on velvollinen tarkastamaan, että vahvistus on saapunut hänelle ja että tuotteet vastaavat tilausta.
23.8.2023 Asiakkaalle saatetaan lähettää tilauksen jälkeen palutepyyntö/tuotearvostelu sähköpostina. Palautepyynnön ja tuotearvostelun täyttäminen on täysin vapaaehtoista ja koskee vain tuotteita ja palveluita joita asiakas on ostanut lukkomatin verkkokaupasta.
Koska arvostelut tulisi olla rehellisiä ja perustua vapaaehtoisuuteen ilman palkkiota, on alennuskoodi poistunut kaupasta.
HUOM!! LISÄAVAINTEN TILAAJAT!
Laittamalla rasti tähän tilaussopimus-ja peruutus/palautus ehdot lomakkeeseen asiakas Lisäavaimia tilatessaan vahvistaa että hänellä on oikeus tilata kyseistä avainta/ avaimia. Samalla hän kuittaa lukeneensa ja hyväksyy nämä ehdot. Ilman ehtojen hyväksymistä, ei tilausta voi tehdä.
HUOMATKAA (18.5.2021) lisäys 12.10.2024
Lukkomatti myy tuotteitaan vain omassa https://www.lukkomatti.fi/kauppa ja ehkä tulevaisuudessa lukkomatti.com nimisissä, verkkokaupoissa. Takavuosina oli tuotteideni kuvia ja nimelläni myytäviä tuotteita epämääräisillä sivustoilla.
VARMISTA AINA ENNEN TILAUSTA ETTÄ OLET TILAAMASSA NIMENOMAAN lukkomatti.fi tai lukkomatti.com sivustosta!!
Maksut*(18.5.2021)
Maksutapa valitaan kassasivulla olevalla täpällä.
Vaihtoehdot: Huijausten estämiseksi poistan käytöstä Pankkisiirron maksutapana. Lisäksi 1.7.2021 lähtien VISMA PAY maksutapa on poistunut käytöstä. LASKUTUS ON KÄYTÖSSÄ VAIN ENNAKKOLASKUNA YLI 50€ ostoille.
Lisään korttimaksun lähimaksu tapahtumana. (Nouto tai toimitus Pudasjärven lähialue)
- Maksa toimitettaessa, käteinen tai korttimaksu (vain lähialue)
- Maksa Verifonen-BlueCommerce verkkomaksut palvelun kautta.
Maksutavat*
Korttimaksu- ja käteinen
Tuotteita asiakkaalle suoraan toimitettaessa, käy maksuvälineenä käteinen ja pankki-sekä luottokortit. SOVITTAESSA ENNAKKOLASKU!
Verifone BlueCommerce maksupalvelu
”Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Yleisimpien verkkopankki-, kortti- ja muiden maksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle. Muiden maksutapojen osalta Verifone Finland Oy toimii maksutapahtumatietojen välittäjänä, jolloin maksun vastaanottajana näkyy Matti Hankkila Tmi.
Verifone Finland Oy
Keskuskatu 1 A
00100 Helsinki
Asiakaspalvelu: 020-7535192
Sähköposti: kuluttaja@verifone.fi
Toimitus ja toimituskulut.
Lukkomatti toimittaa tilaukset postin, matkahuollon tai DB Schenkerin kautta.(Helpostikirje poistui 20.3.2024) valitsemallasi tavalla Suomen alueelle, poislukien Ahvenanmaa. Toimituskulut ovat 5,90€- 15,59€ välillä. Myös Pudasjärvellä kurenaluksen alueella toimitus oman kulkemisen ohella hintaan 6,50€. Jos asiakas valitsee tämän toimituksen sellaiselle alueelle, ettei se ole mahdollista toimittaa, otamme asiakkaaseen yhteyttä jos toimituskulu on suurempi ja sovitaan tapauskohtaisesti. Eräissä tapauksissa voivat olla suuremmatkin esim. erittäin pitkät tuotteet kuten pitkäsulkijat ja tangot. Näidenkin kohdalla hinta selviää tuotteen kohdalla. Kannattaa huomata, että tuotteiden oston kokonaissumman ylittäessä 60€ toimitus on ilmainen, ETU JOKA ON VOIMASSA VAIN KUN TILAUS TEHDÄÄN SUORAAN VERKKOKAUPASSA JA MAKSETAAN SIELLÄ.
(18.5.2021)Lukkomatti pidättää oikeuden toimituskulujen kohdalla tehdä haarukointia, että mikä toimituskulu parhaiten toimisi asiakkaille. Tällaisista kokeiluista ilmoitetaan kaupan sivuilla. Esimerkiksi seuraavasti:
”Hei kaikki! Haarukoimme parasta myyntiä tuottavaa postikulua. Toimituskulumme onkin nyt seuraavan kuukauden ajan XX,XX euroa. Jos näyttää siltä, että tällä hinnalla saamme eniten tilauksia, se jää pysyväksi.” (18.5.2021)
Toki toimituksen voi saada jopa veloituksetta kunhan ostos täyttää ilmaisen toimituksen rajan (60€). HUOM!! Ilmainen toimitus ei koske tilauksia jotka tulevat tukkurilta toimitettuna. Myös erikoistarjouksien kupongeilla tilatessa, saattaa poistaa ilmaisen toimituksen, vaikka summa ylittäisikin 60€ Ostoskorissa näkyy jos tuotteelle tulee llmainen kuljetus!
Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 2-5 arkipäivää. Lukkomatti pitää verkkokauppaa normaalin lukkosepän toiminnan ohella ja siitä johtuen toimitukset pyritään saamaan maksetuissa tilauksissa seuraavaana arkipäivänä liikkeelle joko postin, matkahuollon tai DB Schenkerin välityksellä.
Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita tai jälkitoimituksessa, toimitusaika on 5-8pv tai pidempi ja jos tukkurilta tuote on loppu 2-6 viikkoa. Viivästyksistä ilmoitetaan asiakkaalle ja sovitaan miten toimitaan.
Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.
Palautukset
Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Jos palautus ei ole tuotteen virheestä johtuva, asiakas maksaa palautuksesta koituvat kulut. Palautusoikeutta ei ole tuotteille, jotka on räätälöity asiakkaalle, esim: valmistetut avaimet, lukkopesät yms. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.
Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Tuotteen ollessa räätälöity, tilausta ei voi peruuttaa. Räätälöinti tarkoittaa asiakkaan koodin mukaan tehtyjä avaimia, lukkopesiä tai muuta tuotetta. koskee myös tilannetta että asiakas tilaa esimerkiksi avaimen koodilla jonka on ilmoittanut ja lukko ei ole enään sillä koodin sarjalla. Lähtökohtaisesti tulee kyseeseen avaimia tilattaessa tilanteessa jolloin ei ole enää asiakkaalla ollenkaan avaimia johon voi tilattuja avaimia verrata.
Normaalitilanteessa peruutus on mahdollista lakisääteisen 14pv:n ajan. Asiakas maksaa palautuksesta johtuvat maksut.
Lainaus Kilpailu-ja kuluttaviraston ohjeista osoitteessa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/
Tavaran palauttaminen ja kustannukset
“Jos kuluttaja peruuttaa kaupan, tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.
Kuluttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset”
Lukkomatti pidättää oikeuden muuttaa peruutusehtoja.
Erimielisyydet ja riitatilanteet pyrimme ensisijaisesti neuvottelemalla sopimaan, tahdomme palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin nyt ja tulevaisuudessa .
Kuluttajalla on kuitenkin oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.