Tilaus-  ja sopimusehdot

Viimeisin päivitys 7.10.2025 koskee Paytrail maksupalvelun käyttöönottoa.

(16.7.2025) WOOCOMMERCE verkkokaupassani on ilmennyt aika erikoinen bugi, eli virhe. Jonkin edullisen tuotteen kohdalla saattaa tulla ilmainen toimituskulu tilatessa 2kpl tuotetta jo alle 60€ ostoksesta. SE KUITENKIN ON VIRHE, PIENIN OSTOS JOKA OIKEUTTAA ILMAISEEN TOIMITUKSEEN ON 60€. JOS TEET TÄLLAISEN VIRHEELLISEN ILMAISELLA TOIMITUSKULULLA OLEVAN TILAUKSEN, OTAN SINUUN YHTEYTTÄ JA SOVITAAN MITEN ASIA HOIDETAAN. YRITÄN SELVITTÄÄ JA KORJATA ASIA.

Korjattu maksutavoissa Verifone Finland Oy osoitetiedot ja lisätty maksutavat. Samalla poistettu vanhentuneita tietoja.

12.10.2024 fiksattu muutamia sivustolla olevia asioita, muun muassa poistettu palautteen annon yhteydestä kiitoslahjana annettu alennuskoodi, sen tähden että palautteet olisivat vapaaehtoisia eikä maksettuja. Lisätty tieto mahdollisesti tulevasta toisen kaupan domainista. Myös tuotteiden räätälöinnistä on tarkennuksia.

Avaimien ja pienten varaosien toimitukset pikkupaketissa postin tai matkahuollon kautta. Silloin lähetyksiä voi seurata. Vähän isompiin lähetyksiin postin noutopiste ja matkahuollon lähellä paketti ja suuriin DBShenkerin noutopistelähetys Sekä suojatut avaintilaukset kirjattuna postikirjeenä. (Toimituksista lisää tietoa täältä)

 

(Päivitetty 23.8.2023 sopimuksen kohdassa TILAAMINEN, osan loppuun on sinisellä  värillä  lisätty tieto palautepyynnön lähetyksestä.) 

 (29.10.2022 ja osin 1.11.2023 ja 19.9.2025 päivitetyt tiedot ovat lilalla värillä sopimuksessa!! )

MATTI HANKKILA TMI (LUKKOMATTI) 1473961-5 (jäljempänä kauppa tai verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille sekä yrityksille* Suomeen. Hinnat ja ilmainen toimitus ovat voimassa vain verkkokaupan kautta tehdyissä tilauksissa.

13.9.2025 OP-LASKU  MAHDOLLISUUS ON LISÄTTY VERIFONEN MAKSUPALVELUN KAUTTA. 

OP Lasku- kaikkien pankkien asiakkaille. OP-Lasku hoitaa luottopäätöksen tarkistuksen.

Kuluttaja saa luottopäätöksen heti ja voi myöhemmin päättää, maksaako ostoksen ensimmäisellä laskulla vai erämaksulla.

  • 45päivää korotonta maksuaikaa jokaiselle  ostokselle.
  • Turvallinen eikä sisällä piilokuluja.
  • Sähköpostilaskutus, muistutus ennen eräpäivää tekstiviestillä. Asiakkaalla käytössä OP:n rahoituksen verkkopalvelu.

JOS HALUATTE KUITENKIN  MAKSAA ENNAKKOLASKULLA, SIINÄ PIENIN OSTOKSEN SUMMA ON 50€ *JA YRITYKSEN TOIMIESSA OSTAJANA LISÄTÄÄN TOIMITUSKULUT JA LASKUTUSLISÄ.

*Yritykset huomioikaa että pienellä verkkokaupalla ei  ole resursseja pitää  tuotteita suuria eriä varastossa. JMA-avainaihioita ei myydä jyrsimättöminä aihioina. Niin sanottu avainten tukkumyynti (JMA-aihiot) ei ole mahdollista yrityksille.  Valmiiksi koodilla jyrsittynä myydään myös yrityksille. 

Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. 

Verkkokaupan yhteystiedot ja asiakaspalvelu.

Sähköposti:  matti(at)lukkomatti.fi tai varalla: lukkomatti(at)gmail.com

Puhelin: 044 090 6400
Postiosoite: Konttilantie 805, 93190 YLI-SIURUA (PUDASJÄRVI)
Yrityksellä ei ole kiinteää myymälää.

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut.  Tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. (Jos tilauksesta ei tule vahvistusta, tarkista roskapostikansiosi, jos ei ole sielläkään, ota yhteyttä.) Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Tilaus sitoo asiakasta kun Lukkomatti on vahvistanut tilauksen. Asiakas on velvollinen tarkastamaan, että vahvistus on saapunut hänelle ja että tuotteet vastaavat tilausta.

23.8.2023 Asiakkaalle saatetaan lähettää tilauksen jälkeen palutepyyntö/tuotearvostelu sähköpostina. Palautepyynnön ja tuotearvostelun täyttäminen on täysin vapaaehtoista ja koskee vain tuotteita ja palveluita joita asiakas on ostanut lukkomatin verkkokaupasta. 

Koska arvostelut tulisi olla rehellisiä ja perustua vapaaehtoisuuteen ilman palkkiota, on alennuskoodi poistunut kaupasta. 

HUOM!! LISÄAVAINTEN TILAAJAT!
 Laittamalla rasti tähän tilaussopimus-ja peruutus/palautus ehdot lomakkeeseen asiakas Lisäavaimia tilatessaan vahvistaa että hänellä on oikeus tilata kyseistä avainta/ avaimia. Samalla hän kuittaa lukeneensa ja hyväksyy nämä ehdot. Ilman ehtojen hyväksymistä, ei tilausta voi tehdä
.

HUOMATKAA (18.5.2021) lisäys 12.10.2024

Lukkomatti myy tuotteitaan vain omassa  https://www.lukkomatti.fi/kauppa ja ehkä tulevaisuudessa lukkomatti.com nimisissä,  verkkokaupoissa. Takavuosina oli tuotteideni kuvia ja nimelläni myytäviä tuotteita epämääräisillä sivustoilla.

VARMISTA AINA ENNEN TILAUSTA ETTÄ OLET TILAAMASSA NIMENOMAAN lukkomatti.fi tai lukkomatti.com sivustosta!! 

Maksut*(18.5.2021)

Maksutapa valitaan kassasivulla olevalla täpällä.

 13.9.2025 Lähtien on uutena maksutapana käytössä myös OP-Lasku . 

Lisään korttimaksun lähimaksu tapahtumana. (Nouto tai toimitus Pudasjärven lähialue)

  • Maksa toimitettaessa, käteinen tai korttimaksu (vain lähialue)
  • Maksa Verifonen-BlueCommerce  verkkomaksut palvelun kautta.

Maksutavat*

Korttimaksu-käteinen ja 13.9.2025 alkaen myös OP-Lasku

Tuotteita asiakkaalle suoraan toimitettaessa, käy maksuvälineenä käteinen ja pankki-sekä luottokortit. 

7.10.2025 Uutena maksuapalveluna otettu käyttöön Paytrail maksupalvelu. 

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta

Kieliversiot löydät tarvittaessa alta:

Payment Service Provider
 
Paytrail Oyj serves as the payment intermediary and service provider in collaboration with Finnish banks and credit institutions and is an authorized payment Institution. Paytrail Oyj will be shown as the recipient on your bank or credit card statement and forward the payment to the merchant. For complaints, please contact the website the payment was made to.
 
Paytrail Oyj
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Business ID 2122839-7
————————

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och levereras av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj syns som mottagare på bankkontot eller korträkningen och förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid reklamation eller klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med tjänsteleverantören.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7

Verifone BlueCommerce maksupalvelu

”Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Yleisimpien verkkopankki-, kortti- ja muiden maksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle. Muiden maksutapojen osalta Verifone Finland Oy toimii maksutapahtumatietojen välittäjänä, jolloin maksun vastaanottajana näkyy Matti Hankkila Tmi.

Maksamiseen liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä Verifoneen:

Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa
Asiakaspalvelu: 020 753 5192
kuluttaja@verifone.fi 

Voit maksaa verkkokaupassa seuraavilla maksutavoilla: 

Kaikki suomalaiset verkkopankkimaksut: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Handelsbanken, S-Pankki ja Ålandsbanken. 

Visa- ja Mastercard-korttiperheet: Visa Credit, Visa Debit, Mastercard Credit, Mastercard Debit, Visa Electron, Maestro ja Eurocard.  

Mobiilimaksutavat 

Siirto-, MobilePay- ja Apple Pay -mobiilimaksutavat. 

 

Verkkomaksujen tietoturva 

Käytämme tietoturvallista SSL-salattua yhteyttä luottokortti- ja muita tilaustietoja käsiteltäessä. Emme säilytä luottokorttitietoja tietojärjestelmissämme vaan ne käsitellään ja säilytetään Verifonen turvallisessa PCI DSS -sertifioidussa järjestelmässä.

www.verifone.fi

Toimitus ja toimituskulut.

Lukkomatti toimittaa tilaukset postin, matkahuollon tai DB Schenkerin kautta.(Helpostikirje poistui 20.3.2024) valitsemallasi tavalla Suomen alueelle, poislukien Ahvenanmaa. Toimituskulut ovat 5,90€- 15,59€ välillä. Myös Pudasjärvellä kurenaluksen alueella toimitus oman kulkemisen ohella hintaan 6,50€. Jos asiakas valitsee tämän toimituksen sellaiselle alueelle, ettei se ole mahdollista toimittaa, otamme asiakkaaseen yhteyttä jos toimituskulu on suurempi ja sovitaan tapauskohtaisesti.

Eräissä tapauksissa voivat olla suuremmatkin esim. erittäin pitkät tuotteet kuten pitkäsulkijat ja tangot. Näidenkin kohdalla hinta selviää tuotteen kohdalla. Kannattaa huomata, että tuotteiden oston kokonaissumman ylittäessä 60€ toimitus on ilmainen, ETU JOKA ON VOIMASSA VAIN KUN TILAUS TEHDÄÄN SUORAAN VERKKOKAUPASSA JA MAKSETAAN SIELLÄ.

(18.5.2021)Lukkomatti pidättää oikeuden toimituskulujen kohdalla tehdä haarukointia, että mikä toimituskulu parhaiten toimisi asiakkaille. Tällaisista kokeiluista ilmoitetaan kaupan sivuilla.  Esimerkiksi seuraavasti: 

”Hei kaikki! Haarukoimme parasta myyntiä tuottavaa postikulua. Toimituskulumme onkin nyt seuraavan kuukauden ajan XX,XX euroa. Jos näyttää siltä, että tällä hinnalla saamme eniten tilauksia, se jää pysyväksi.” (18.5.2021)

Toki toimituksen voi saada jopa veloituksetta kunhan ostos täyttää ilmaisen toimituksen rajan (60€). HUOM!! Ilmainen toimitus ei koske tilauksia jotka tulevat tukkurilta toimitettuna. Myös erikoistarjouksien kupongeilla tilatessa, saattaa poistaa ilmaisen toimituksen, vaikka summa ylittäisikin 60€ Ostoskorissa näkyy jos tuotteelle tulee llmainen kuljetus!

Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 2-5 arkipäivää.  Lukkomatti pitää verkkokauppaa normaalin lukkosepän toiminnan ohella ja siitä johtuen toimitukset pyritään saamaan maksetuissa tilauksissa seuraavaana arkipäivänä liikkeelle joko postin, matkahuollon tai DB Schenkerin  välityksellä.  

Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita tai jälkitoimituksessa, toimitusaika on 5-8pv tai pidempi ja jos tukkurilta tuote on loppu 2-6 viikkoa. Viivästyksistä ilmoitetaan asiakkaalle ja sovitaan miten toimitaan.

Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Jos palautus ei ole tuotteen virheestä johtuva, asiakas maksaa palautuksesta koituvat kulut. Palautusoikeutta ei ole tuotteille, jotka on räätälöity asiakkaalle, esim: valmistetut avaimet, lukkopesät yms. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. HUOMIO!! JOS TUOTETTA ON KÄYTETTY TAI SIINÄ ON KÄYTÖN JÄLKIÄ JOLLOIN SE EI OLE ENÄÄN MYYNTIKUNTOINEN, ASIAKKAALLE PALAUTETAAN 50% OSTOHINNASTA. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse. 

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tuotteen ollessa räätälöity, tilausta ei voi peruuttaa. Räätälöinti tarkoittaa asiakkaan koodin mukaan tehtyjä avaimia, lukkopesiä tai muuta tuotetta. koskee myös tilannetta että asiakas tilaa esimerkiksi avaimen koodilla jonka on ilmoittanut ja lukko ei ole enään koodin sarjalla. Lähtökohtaisesti tulee kyseeseen avaimia tilattaessa tilanne jolloin asiakkaalla ei ole olemassa avaimia johon voi tilattuja avaimia verrata.

Normaalitilanteessa peruutus on mahdollista lakisääteisen 14pv:n ajan. ASIAKAS MAKSAA PALAUTUKSESTA AIHEUTUNEET KULUT.

Lainaus Kilpailu-ja kuluttaviraston ohjeista  osoitteessa: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/
Tavaran palauttaminen ja kustannukset

“Jos kuluttaja peruuttaa kaupan, tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.

Kuluttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset” 

Lukkomatti pidättää oikeuden muuttaa peruutusehtoja.

Erimielisyydet ja riitatilanteet pyrimme ensisijaisesti neuvottelemalla sopimaan, tahdomme palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin nyt ja tulevaisuudessa . 

Kuluttajalla on kuitenkin oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.   kosek